Sledujte nás
Search
Close this search box.

Influencer marketing: nejprogresivnější trend v marketingu

V úterý 18. 2. proběhl ve Venture Clubu 32. Den D, na kterém CEO platformy Lafluence Peter Varga prezentoval možnosti investovat do svého projektu. Jeho platforma je jedničkou na trhu, propojuje značky s influencery a usnadňuje influencer marketing, v současnosti nejrychleji rostoucí marketingový trende. Co to influencer marketing je a jak funguje platforma Lafluence se dozvíte v článku. (Informace o investiční příležitosti spojené s projektem Lafluence získají všichni členové klubu ve vnitřní sekci webu.)

Kdo jsou influenceři?

Influencer je jedinec, který splňuje dvě základní podmínky: dává na sociální sítě (YouTube, Facebook, Instagram, Twitter apod.) pravidelně poutavý obsah a má alespoň 5 tisíc odběratelů. Oblasti, na které se takoví influenceři zaměřují, jsou různé, nejčastěji mezi ně patří krása a móda, životní styl, fitness, cestování nebo jídlo. Influenceři ukazují druhým své objevy, úspěchy i neúspěchy a dávají jim rady nebo doporučení. Lidé jim naslouchají a nechají se od nich inspirovat. Svým vlivem již mnohdy nahrazují klasická média. Co to umožnilo?

Podstata vlivu influencerů

Vždy tu byla sorta lidí, kterou druzí uznávali a respektovali. Patřily mezi ně obvykle elity. Jejich situace se však od té nynější podstatně liší. V čem přesně? K vyjadřování svých názorů potřebovaly elity velké soukromé nebo státní média, rádia a televizi nebo noviny. Jenže přístup k nim není automatický, vyžaduje kontakty, již vybudovanou autoritu a finance. Tato situace se změnila. Přispěly k tomu tři okolnosti: 

  1. Technický pokrok umožnil, aby jeden člověk dokázal zhotovit video, fotku či grafiku často jen s trochu lepším mobilem.
  2. Vznik platforem jako YouTube, Facebook a Instagram přinesl lidem mediální kanály, na kterých lze zdarma publikovat a oslovit mnohdy i miliony lidí na celém světě.
  3. Mladí lidé již nemají zájem o neautentická média. Jejich hlavní zájem se upíná k sociálním sítím a lidem, kteří tam pravidelně publikují a jsou často jako oni sami. Z těchto lidí se následné mohou stát influenceři.

Výhody influencerů

Influencer tedy sám dokáže zastat kreativní, produkční i publikační část procesu. To vše pak dělá obvykle zcela zdarma. Nepotřebuje si k tomu opatřovat drahou techniku nebo platit produkční firmám a mediím tak, jak tomu bylo doposud. To však není jeho jediná výhoda. Influencer se stal influencerem právě proto, že umí lidi získat, umí je zaujmout a inspirovat. Výhody influencera oproti mediím tedy jsou:

  1. Influencerovi lidé již věří. Nemusí je přesvědčovat a budovat důvěryhodnost.
  2. Je autentický.
  3. Mnoho lidí používá v online prostoru adBlock k odstranění reklam. Ten ale nefunguje na objednaný obsah od influencerů. Influencer může proto oslovit i lidi, které klasická reklama nezasáhne.

Influencer marketing je budoucnost marketingu

Spolu s influencery se tedy objevuje možnost, jak levně propagovat služby nebo zboží, a právě tomu se říká influencer marketing. Je flexibilnější, levnější, ale je také účinný? Podle nedávného průzkumu v Čechách již 84,2 % lidí dalo na doporučení nějakého influencera. Celosvětově se v roce 2019 investovalo do influencer marketingu 5,5 miliard dolarů a v roce 2024 má toto číslo vzrůst na 22,3 miliard dolarů. Změnu v trendu nikdo neočekává. Měnit se bude jen využívaná platforma, nikoliv způsob oslovování. Jenže i influencer marketing má svá úskalí. Jaké jsou?

Úskalí influencer marketingu

Prvním úskalím je samotná volba influencera. Každý influencer se totiž obvykle zabývá určitou oblastí, která již přilákala specifickou skupinu lidí. Automobilový závodník láká fandy aut a závodů a módní influencerka zas jedince se zájmem o módu. Pro firmu je tedy klíčové vybrat takového influencera, který již o podobných produktech nebo službách mluví nebo by alespoň mohl. V opačném případě je zaděláno na neúspěch. Druhým úskalí je řízení samotných kampaní a třetí je jejich vyhodnocení. Všechny tyto problémy řeší právě již zpočátku zmíněná platforma Lafluence.

Platforma Lafluence

Platfotma Lafluence, do které Venture Club umožňuje investovat, tedy dokáže vyřešit problémy influencer marketingu. Nabízí přehlednou databázi více než 5 tisíc dobře popsaných influencerů a automatizuje ovládání kampaní a jejich vyhodnocování. Dále automaticky dojednává všechny formální stránky kontraktu. Zadavatel zadá poptávku, dostane nabídku a v případě zájmu složí zálohu, která bude influencerovi po odečtení poplatku vyplacena až při splnění úkolu. Úkol kontroluje jak platforma, tak zadavatel. Tím jsou chráněné obě strany kontraktu. Že je krok správným směrem dokazuje i více než tisíc registrovaných firem a agentur a přes 800 zadaných kampaní od značek jako Yves Rocher, Nestle, L’Oréal, Pepsi, Vodafone, Dáme Jídlo, Über nebo největší sítě mediálích agentur jako OMD a GroupM.

Výhodou investování do tohoto projektu pak je, že platforma je dnes již životaschopná a generuje zajímavé obraty. Investované peníze půjdou hlavně na rychlejší zlepšení technického zázemí a rozšíření teamu, s cílem vytvořit mobilní aplikaci a uspět v expanzi do zahraničí. S velmi zajímavou návratností se počítá do 5-ti let. Samozřejmě, těší nás i zájem dalších investorů a synergie s dalšími našimi projekty – Behavee pro lepší metriku kampaní a PetExpert jako zadavatel reklamy v novém kanále, pro prodej značky a pojištění PetExpert. 

Přidáte se? Detaily projektu jsou pro členy k dispozici v sekci Investice, po přihlášení do stránek Venture Clubu.